Haberler

Arabanız korona virüsten nasıl temizlenir?

Arabanız korona virüsten nasıl temizlenir?

Uzmanlar korona virüs savaşında, toplu taşımadan uzak durmamızı öneriyor. Peki aracımız yeni tip coronavirüs için ne kadar hazır?

Koronavirüs ve araç temizliği hakkında bilmeniz gereken en önemli tedbirleri şöyle sıralayabiliriz;

Elle temas ettiğimiz alanlar
Araç içinde elimiz her noktaya temas eder. Ancak kapı kolu, direksiyon simidi ve bagaj kapağı en yoğun temas ettiğimiz alanlardır. Bu nedenle bu kısımların güçlü dezenfekte maddelerle düzenli olarak silinmesi gerekir.

 

Klima bakımı ve temizliği
Klimanızın polen filtresini vakti gelince mutlaka yenisi ile değiştirin.
Klima polen filtresini 3 ayda bir temizleyin. En azında mevsim başında temizleyin.
Klimayı açtığınızda ilk beş dakika camlar da açık olsun. Klima açıldığında çıkan ilk havayı solumayın. Hele çocuklara sakın solutmayın!

 

 

Koltuklar, döşemeler ve paspaslar
Halı, koltuk gibi kumaş malzemeler, bakterilerin içinde yaşayabileceği çok elverişli alanlardır. Bu nedenle arabada en fazla virüs ve bakteri içeren yerlerdir. Arabanızda halı ve koltukları, düzenli olarak yıkatın.

 

Torpido Gözüne dikkat!
Pek çok araç sahibi, kullanmadığı kağıt, benzin fişlerini ve gıda ambalajlarını buruşturup torpidoya sıkıştırır. Bu, hava almayan küçücük torpido gözünün tam bir bakteri yuvasına dönmesine neden olur. Bu nedenle torpido gözünde çöp biriktirmekten vazgeçin. Bu alanı sıklıkla temizleyin.

 

Tüm bu tedbirleri alsanız da unutmayın ki; virüs ya da bakteriler asla tamamen yok olmaz!
 
Askar Otomotiv olarak; tüm İkinci el araç alırken ve satarken, koronavirüs araç dezenfekte hizmeti sunuyoruz

Koronavirüs nedeniyle Avrupa'da hangi otomobil firmaları üretimi durdurdu?

Koronavirüs nedeniyle Avrupa'da hangi otomobil firmaları üretimi durdurdu?

Avrupa ülkelerinde Covid-19 koronavirüs salgını hızla yayılmaya devam ederken birçok otomobil firması araç üretimini birkaç haftalığına geçici olarak durdurduğunu açıkladı. Firmalardan bazıları bu kararın nedeninde "çalışanların baskısı" olduğunu belirtirken diğer firmalar ise bunun "halka yönelik sosyal sorumluluk" olduğunu ifade etti.

Avrupa Birliği'nde otomobil piyasası koronavirüs salgını başlamadan önce de, değişen yönetmelikler nedeniyle zaten yüzde 7,4 oranında düşüş göstermişti.

Peki Avrupa'daki bu olumsuz tabloda hangi otomobil firması üretime ara verdi? Liste şöyle:

Volkswagen Avrupa'daki fabrikaların çoğunu kapatıyor
Alman otomobil devi Volkswagen, Avrupa'da bulunan fabrikaların çoğunun koronavirüs nedeniyle iki veya üç haftalığına kapatılacağını duyurdu. Yıllık raporunu açıklayan Volkswagen sözcüsü Herbert Diess tarih konusunda detaylı bilgi vermeyerek satışlarda gözle görülür şekilde düşüş yaşandığını, üretimin cuma gününden itibaren durdurulacağını belirtti.

Volkswagen perşembe gününden itibaren Almanya'da 6 fabrikada üretimi durduracak. Polonya, İspanya, Slovakya, Portekiz ve Rusya'da çalışmalar dondurulacak.

BMW Avrupa ve Güney Afrika'da üretimi durduruyor
2020 yılında satışlarda büyük düşüş bekleyen Alman otomobil devi BMW direktörü Oliver Zipse koronavirüs nedeniyle hem Avrupa'da hem Güney Afrika'da üretimin durdurulacağını, fabrikaların kapısına 19 Nisan'a kadar kilit vuracağını açıkladı.

Daimler çalışmalarına iki hafta ara verecek
Kamyon ve otomobil üreten Alman Daimler de Avrupa'da çalışmalarının büyük kısmına en az iki hafta ara verecek. Daimler yetkilileri yerel, ulusal ve uluslararası kurallara uymaya çalıştıklarını belirtiyor. Volskwagen'in rakibi Daimler tedarik zincirinde sorunlar yaşandığını da açıklamasına ekledi. Daimler ekonomik zararın henüz belirlenemeyeceğini belirtti.

Lamborghini İtalya'nın kuzeyindeki fabrikasını kapattı
İtalya'nın ünlü spor otomobil markası Lamborghini 25 Mart'a kadar geçici olarak İtalya'nın kuzeyinde bulunan fabrikasını kapatacağını duyurdu.

Lamborghini otomobillerinin patronu Stefano Domenicali yaptığı açıklamada bunun halka yönelik sosyal sorumluluk meselesi olduğunu ifade etti. Domenicali zamanı gelince aktivitelerinin yeniden başlatılacağını duyurdu.

Fiat Chrysler 27 Mart'a kadar fabrikalarını kapatıyor
İtalya'da ölü sayısı her geçen gün artarken Fiat Chrysler ülkede bulunan 6 fabrikada üretimin durdurulacağını açıkladı. Öte yandan Sırbistan ve Polonya'da da bulunan fabrikalar kapatılacak.

Audi çalışanlarının grevi Brüksel'de üretimi durdurdu
Brüksek'de Audi fabrikasında, pazartesinden bu yana, birkaç haftalığına üretim tamamen durmuş durumda. Çalışanların şikayetleri üzerinde yetkililer üretime ara verme kararı aldı. Sendikalar 3 bin çalışanın yan yana çalıştığını salgının yayılma riskinin oldukça yüksek olduğunu ifade ediyor.

Ford 19 Mart'tan itibaren çalışmalarını durduracak
Ford, koronavirüs salgını nedeniyle Avrupa'daki fabrikalarında üretime ara verecek.
Amerika Birleşik Devletleri merkezli dev otomotiv üreticisi Ford, koronavirüs ile mücadele kapsamda getirilen kısıtlamalar nedeniyle Avrupa'da fabrikalarında üretime 19 Mart'tan itibaren ara vereceğini bildirdi.

Ford'tan yapılan açıklamada, şirketin, Avrupa fabrikalarında araç ve motor üretim faaliyetleri, kıtada hükümetlerin koronavirüs salgınının yayılmasını yavaşlatmak için aldığı yeni önlemleri nedeniyle 19 Mart perşembe geçici olarak durdurulacağı belirtildi.

Renault
Renault İspanya'da bulunan 4 fabrikasında üretimi durdurdu. Bu fabrikalarda yaklaşık 10 bin kişinin çalıştığı ifade edildi. Fabrikalardan birinin dizel motor ürettiği belirtildi.

Fransız PSA grubu: Peugeot, Citroen, Opel üretimi durdurdu
Lamborghini ve Fiat'ın ardından Peugeot, Citroen ve Opel araçlarını üreten Fransız grup PSA da 27 Mart'a kadar Avrupa genelinde üretime ara verme kararı verdi. Farklı Avrupa ülkelerinde bulunan toplam 15 fabrikanın farklı tarihlerde kapatılacağı belirtildi. Fransa'nın Mulhouse ve Tremery şehrinde bulunan fabrikalarda koronavirüse yakalananlar olmuştu.

Avrupa Birliği'nde otomobil piyasası koronavirüs salgını başlamadan önce değişen yönetmelikler nedeniyle yüzde 7,4 oranında düşmüştü.

Yeni Clio 2020 Tanıtıldı!

Yeni Clio 2020 Tanıtıldı!

Renault Grubu'nun en çok satan global modeli, Avrupa ve Türkiye'de B-HB segmentinin lideri Clio yenilendi. Yeni otomobil markanın Megane, Talisman, Kadjar modellerindeki tasarım diliyle görünümünü tamamen değiştirdi.

Otomobilin dışındaki yenilik içinde de kendini ilk andan itibaren gösteriyor. 9.3 inç dikey tablet ekran, Multisense Sürüş Deneyim Teknolojisi, Auto-hold fonksiyonlu elektrikli park freni B HB segmentinde ilk kez Renault Clio ile birlikte pazara sunulan özellikler arasında yer alıyor. 

Dışarıya baktığımızda ise yine Fransız markanın kompakt modelinde ve Talisman’da görülen C profilli gündüz sürüş farları göze çarpan ilk detay oluyor. Bu arada LED ön farlar tüm donanım seviyelerinde standart sunulacak.

Tampon tasarımı ve ızgarası elden geçirilen Clio, ön çamurluk kısmında aerodinamik yapıyı iyileştirip yakıt tüketimini düşüren hava deflektörleriyle donatılmış. Yan tarafa baktığımızda ise CLIO yazısının bulunduğu marşpiye çıtaları ve yeni jant tasarımları dikkat çekiyor. Arka kapı kolları ise yine C sütununa gömülmüş.

Beşinci nesil Clio’da hangi güç üniteleri görev yapacak bunu şimdilik bilmiyoruz. Tahminimiz, 1.3 litrelik TCe’nin Dacia Duster’da da sunulan 130 bg’lik versiyonu ve 90 veya 115 bg’lik 1.5 dCi dizel motor Clio yelpazesini oluşturacaktır. Giriş seviyesi için 0.9 TCe veya 1.0 TCe düşünülüyor. Öte yandan Türkiye’de üretilecek E-Tech hibrit motor ile seçenekler genişletilecek. Performans versiyonu R.S. ise yüksek ihtimalle Alpine A110 ve Megane RS’den tanıdığımız 1.8 TCe kullanılacak. Güç beklentimiz ise 225 bg dolaylarında. Şanzıman seçenekleri ise 5 ve/veya 6 ileri manuel ve 6 ileri EDC olacaktır.

Yeni Clio, Türkiye'de Joy, Touch ve Icon olmak üzere üç donanım seviyesi ile 111.000 TL'den başlayan fiyatlarla 12 Şubat 2020 tarihinden itibaren satışa sunuluyor. Ayrıca e-ticaret online satış ile 300 müşteri, Yeni Clio'yu pazara sunulmadan önce özel fırsatlarla satın alma ayrıcalığına sahip oluyor.

BMW 5.20i Teknik Özellikler ve Tanıtım

BMW 5.20i Teknik Özellikler ve Tanıtım

BMW 5 Serisinde 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğini sunmaya başladı. Makyajlı olarak Ağustos ayında satışa sunulmaya başlanan yeni 5.20i'de, 1 ve 3 serilerinde de kullanılan 1.6 litrelik turbo benzinli motorların en güçlü olanı görev yapacak.

Makyajlı yeni BMW 520i’nin 1592 cc’lik TwinPower teknolojisine sahip turbo benzinli motoru, motoru 5000 ile 6000 devir aralığında 170 HP güç ve 1500 ile 4700 devir aralığında 250 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s hıza 8.7 saniyede erişebilen 1690 kg ağırlığındaki yeni 5.20i'nin maksimum hızı 226 km/s olarak veriliyor. Şehir içinde 100 km'lik yol boyunca, 8.7 litre yakıt tüketen BMW 5.20i, şehir dışında ise 5.5 litre yakıt tüketiyor. Bu değerler ile ortalama yakıt tüketim değeri ise 6.7 lt/100 km olan yeni 5.20i'nin karbondioksit emisyon değeri ise, 156 gr/km. Sadece 8 ileri otomatik şanzıman ile satışa sunuluyor. 5.20i'de Türkiye Paketi, Comfort ve Premium donanım seviyelerinin haricinde, isteğe bağlı olarak Modern Line, Luxury Line ve M Sport olmak üzere 3 farklı Line seçeneği sunuluyor.

İç mekanı gözlemlediğimizde, tamamen modern bir dünya ile karşılaşıyoruz. Çapraz dikişli deri koltuklar, orta konsolda bulunan siyah kaplamalı dekoratif şerit ve kapı içleri de dahil olmak üzere otomobilin içini kaplayan, rengi ayarlanabilir aydınlatma sistemi kesinlikle kusursuz tasarlanmış. Modelin neredeyse tüm detaylarında kaliteli yumuşak malzemeye rastlamak mümkün. 10.25 inç büyüklüğündeki multimedya ekranı oluyor. Bu ekranı BMW iDrive kumandaları ile yönlendirmek oldukça basit ve dokunmatik olarak da yönetildiğini belirtelim. Bunun yanı sıra ses ayarı için herhangi bir tuşa basmaya gerek duymaksızın parmağınızı ekrana paralel konuma getirip dairesel bir hareketle sesi açıp kapatabiliyorsunuz. Daha kaliteli malzemelere kavuşan model kusursuz denilebilecek bir işçilikle üretilmiş. Eğimli bir yapıya sahip olan ön konsol, ferahlık hissiyatını artırıyor. Ayrıca koltuk arkalarında yer alan opsiyonel ekranlar üzerinden kumanda vasıtası ile kişisel menüler arası geçişler sağlanabiliyor.

2019'un En Çok Satan Otomobil Markaları

2019'un En Çok Satan Otomobil Markaları

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019 yılında bir önceki yıla göre %22,85 azalarak 479.060 adet olarak gerçekleşti. 2018 yılında 620.937 adet toplam pazar gerçekleşmişti. 2019 yılı Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 90.500 adet oldu. 77.706 adet olan 2018 yılı Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %16,46 oranında arttı.

Türkiye otomotiv pazarı 2019’u 479 bin 60 adet satışla kapattı. Türkiye’nin en çok satan binek otomobil markası, Clio ve Megane modelleriyle toplamda 60 bin 668 adet ile 20. kez Renault olurken, otomobil segmentinin lideri ise 55 bin 430 adetlik satışla Fiat Egea oldu. Listede lider olan ilk 5 modelin yerli üretim olması ise dikkat çekti. Egea’nın lider olduğu model sıralamasında Clio ikinci, Megane üçüncü, Corolla dördüncü ve Civic beşinci oldu. Hafif ticari araçta ise yerli üretici Ford yarışı açık ara birinci tamamladı. Hafif ticaride ikinci marka ise yine diğer bir yerli üretici Fiat oldu.

İşte 2019'un en çok satan otomobilleri.

RENAULT

Yerli: 51258
İthal: 9410
Toplam: 60668

FIAT
Yerli: 56118
İthal: 1043
Toplam: 57161

VOLKSWAGEN
Yerli: 0
İthal: 38820
Toplam: 38820

TOYOTA
Yerli: 22012
İthal: 1350
Toplam: 23362

HYUNDAI
Yerli: 7326
İthal: 15460
Toplam: 22786

HONDA
Yerli: 17246
İthal: 3108
Toplam: 20354

OPEL
Yerli: 0
İthal: 16689
Toplam: 16689

FORD
Yerli: 3218
İthal: 12484
Toplam: 15702

Mercedes-Benz
Yerli: 0
İthal: 9862
Toplam: 9862

Sekinci Nesil Golf!

Sekinci Nesil Golf!

Volkswagen'in gözbebeği olan Golf, sekizinci nesliyle tanıtıldı. Teknik anlamda büyük değişikliklerin yapıldığı otomobil tasarım anlamında olmasa da içsel değerleriyle sınıfının en iddialı otomobillerinden biri olmaya aday.

Volkswagen Golf, 1974 yılından bu yana kompakt sınıfta referans model olmak için büyük bir rekabet içinde. Ve bugüne kadar belki de her neslinde bunu pek çokkonuda başardı. Dijitalleşme ve elektriklenmenin ön plana çıktığı günümüzde sekizinci nesil de yeni bir referans mücadelesine girişmeye hazır. Frankfurt otomobil fuarı'nda tanıtılması beklenen ancak Volkwagen'in elektrikli otomobil çağını başlatan model olarak lanse edilen ID. 3'ün ışıltısını çalmamak adına tanıtımı bir ay ertelenen Golf, Volkwagen'i Volkswagen yapan model. Zira Jato Dynamics verilerine göre VW Golf Ağustos ayında Avrupanın ençok satılan modeli oldu. Üstelik bunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,6 satış kaybetmesine ve 2012'den bu yana üretilmesine rağmen başardı. Uzun lafın kısası Volkswagen demek Golf demek tanımı yalnış sayılmaz.

4884 mm uzunluğundaki yeni Golf'ün ön tasarımında incelenen ızgara ve farlar dikkat çekiyor. Farların tampondaki dalgalanması herkesin hoşuna gitmeyebilir. Otomoilde tüm versiyonlarda aydınlatma LED farlarla gerçekleşecek. Üst versiyonlarla adaptif Led'ler ve IQ Light adı verilen LED matriks farlar standart veya opsiyonel olacak. Otomobilin yüzünde dikkat çeken bir detay da Volkswagen'in yeni marka logosu. Volkswagen Golf, yeni VW logosunu yollarda taşıyan ilk otomobil olacak. 

İlk Golf'ten bu yana modelin görsel imzası olan bumerang formlu kalın C sütunu yeni nesilde de karşııza çıkıyor. Ancak bu kez sütun omuz çizgisinin üst kısmında içe göçük tasarlanarak omuz çizgisinin daha belirgin olması hedeflenmiş.

Yeni Golf'un dış tasarımı ne kadar yumuşak bir değişim geçirdiyse iç mekanında da bir o kadar köklü değişiklikler yapılmış. Mercedes A serisi'nin kompakt sınıfta öncüsü olduğu dijital kokpit felsefesi yeni Golf'te de karşımıza çıkıyor. Otomobilin kokpiti tüm versiyonlarda büyük bir dijital gösterge tablosu ve havalandırma ızgaralarının üstündeki dokunmatik ekrandan oluşuyor.  10,25 inçlik gösterge tablosu tüm versiyonlarda ortakken, dokunmatik ekranın boyutu donanıma göre 8,25 inç veya 10,25 inç. Tablet mantığıyla kumanda edilen dokunmatik ekranda menüler ve ikonlar kişiselleştirilebiliyor. 

Düğme sayısında ciddi bir azalmanın yaşadığı kokpitte havalandırma ızgaralarının ortasında dört fiziksel düğme ile kısa yollar oluşturulmuş. Bunlar havalandırma, sürüş yardımcıları, park yardımcısı gibi sıkça kullanılan özelliklere erişimi kolaylaştırmak adına düşünülmüş. Bunun dışında ortadaki ekranın alt kısmında dokunmatik yüzeylerle ses ayarı veya sıcaklık gibi ayarlar gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanlarla satışa sunulacak olan Volkswagen Golf'te ''Shift by Wire'' teknolojisine geçilmiş.

Anahtarsız çalıştırmanın standart olduğu otomobilde manuel şanzımanlı modellerde marş düğmesi yuvarlak ve otomatiklerdeyse dörtgen. Sesli komut özelliği ile donatılan yeni Golf ''Hey Volkswagen'' denildiğinde sürücüsüyle sesli iletişim kurabiliyor. Car2X yani çevresiyle iletişim kurabilen otomobil teknolojisini kullanan ilk Volkswagen olma özelliği taşıyan yeni Golf, 800 metrelik bir daire içerisinde bu teknolojiyi destekleyen diğer otomobiller ve trafik unsurlarıyla haberleşebilecek. Bu sayede ileride olan bir kaza, arızalı araç, yolçalışması veya sıkışık tarfik gibi bilgiler yeni Golf'e ulaşabilecek. Travel assist donanımı sayesinde kısmi otonom sürüşü destekleyen sekizinci Golf'te farklı sürüş destek özellikleri 210km/s'ye kadar etkin olabiliyor.

Birka yıl önce dizel motorlardan başı bir haylı ağırayan Volkswagen, buna rağmen yeni Golf'te dizellerin üstünü çizmiş değil. Tam tersine mevcut 1,6lt'lik dizellerin yerine yepyeni bir dizel ailesi gelmiş. Twindosing SCR adlı çift Adblue püskürtme sistemiyle emisyon değerlerinde büyük bir başarı elde eden yenidizllerin gücü 115 ve 150 HP. Ancak 2,0'lık silindr hacimleri yüzünden Türkiye'ye ithal edilmesi imkansız görünüyor.

Benzinli cephesinde ilk etapta 1,0 lt'lik 3 silindirli TSI 90 ve 110 HP, 1,5lt'lik TSI da 130 ve 150 HP güç çıkışlarıyla yollarda olacak. Elektriklenmeyide ön planda tutan Volkswagen yeni Golf'te 5 hibrit versiyon sunacak. Bunlardan üçü 48 V elektrik sistemli ve kayış tahkirli marş motoruna sahip yarı hibritler (mild hybrid) olacak. eTSI adını taşıyacak olan bu versiyon olan bu versiyonlar 90 HP'lik baz benzinli dışındaki benzinli motorlarda ve sadece DSG şanzımanla güncel veriyonlarda eleştri konusu olan kalkışta zayıflık ve sarsıntılı vites değişimi konularının eTSI versiyonlarında çözüldüğünün altını çiziyor.

 

 

Mercedes G Serisi 40 Yaşında!

Mercedes G Serisi 40 Yaşında!

Suv'ların atası olan ve bu sınıfın ortaya çıkmasında öenmli rol oynayan safkan arazi araçları, bugün bile parmakla gösterilecek kadar az. Her biri savaş dönemlerinde ordunun yük ve yolcu ihtiyacını karılamak için geliştirilen arazi araçlarında önemli bir kariyere sahip olan Mercedes G serisii bugün 40 yaşını kutluyor. Bu araç geliştirilmeden 10 yıl önce yani 1969'da Daimler - Benz AG ile steyr-Daimler-Puch (SDP) işbirliği için anlaşma yaptı. Bu işbirliğinin ardından Mercedes'in Unimog'u ile Steyr'ın (Puch'un) Haflinger ve Pinzgauer modelleri arazide test edildi. 4*4 aktarmalı bu araçlar oldukça başarılıydı ama yenilenmeleri gerekiyordu. 1973'te iki üretici, engebeli arazide de gidebilecek bir araç geliştirmeye karar verdi. Geliştirilen konseptler 1974'ten itibaren değerlendirilmeye başladı. Bu aracın üretilmesi için 1977'de Avusturya Graz- Thondorfta fabrika temelleri atıldı. SDP ve Mercedes prtaklığı ile geliştirilen aracın test sürüşleri yapılmaya başladı.

Geliştirilen kutu gibi köşeli hatlara sahip 4*4 aktarmalı bu araç 460 kasa koduyla anılıyordu. Basın tanıtımı Şubat 1979'da yapılan G modeli ile ilgili olumlu değerlendirmeler yapıldı. Yine 1979'da deneme üretimine başlanan G modelinde 2,4 metre ve kapalı kasa ve 2,85 metrelik iki farklı dingil mesafesi vardı. Bu araçta 240 GD ve 300 GD dizel ile 230 G ve 28 GE benzinli motor seçenekleri yer alıyordu. Ordu için sunulan seçeneklerde 24 volt elektrik sistemi gibi donanımlar vardı. 

Avrupa'da Mercedes, Doğu Avrupa'da Puch logosu taşıyan bu araç , Avusturya'da üretilmeye başladı. Koşeli hatları kadar sağlam şasısı ve aktarma sistemiyle iddialıydı. G modeli, kilitli diferansiyelleri ile tırmanma kabiliyeti sayesinde arazide Unimog gibi başarılıydı. Helezon yayları ve burulma çubuklu süspansiyon sistemi sayesinde de dönemi için konfor konusunda iddialıydı. Almanca ''arazi aracı'' anlamına gelen Gelandewagen'in G sini alan ve motor özelliğine göre GD ya da 280 GE gibi model adına sahip olan bu araç 1980'de 7.500 adet üretildi.

Aynı yıl 230 G Vatikan'da Papa'nın makam otomobili olarak kullanılmaya başlandı. Nisan 1981'de 300 GD ve 280 GE modellerinde 4 ileri otomatik şanzımanı ve katlanabilir koltuk seçeneği vardı. 1983'te 25.000'inci G modeli üretildi. 1985'te G modelinin ön ve arka akstaki diferansiyllerinde değişiklikler yapıldı ve elektrik merkezi diferansiyel de eklendi. 

1975'de fren sisteminde yenilik gören bu araçta kasalı yani pikap seçeneği de vardı. Başta Almanya olmak üzere çeşitli ülkelerde kamu aracı olarak da kullanılan G modeline, 1987'den itibaren başta elektrikli camlar ve merkezi kilit sistemi olmak üzere çeşitli konfor donanımları eklendi. 1989'da tanıtılan 463 kodlu yeni G modelinde ABS, yeni kilitli diferansiyeller yer alırken karoser değişmedi ama panjur, far çerçeveleri, çamurluk korumaları, ve yan basamaklar yenilendi. Daha modern bir görünme kavuşan bu aracın iç mekanında  daotomatik klima, deri koltuklar, ahşap döşeme vardı ve birçok modelde otomatik şanzıman standart oldu. Artık lüks bir SUV olan G modelinde V8 motorlu 500 GE seçeneğide vardı. 1994'te G modeli, Mercedes'in odönemli isimlendirilmesiyle birlikte artık G serisi oldu. Kısaca 500 GE artık G 500 idi. 1997 yılında2,9 litrelik turbo dizel ve 3,2 litrelik benzinli motor seçenekleri eklenen bu araçta 1998'den itibaren 5,0 litrelik V8 vardı. 1998'de kanadalı Magna International Inc., Steyr-Daimler-Puch AG'yi satın aldı.

İlk AMG logolu G serisi olan G 55 AMG, Temmuz 1999'da tanıtıldı. Bu araç, 354 HP gücünde 5,5 litrelik V8 motora sahipti. 2001'de üretici Magna Steyr AG&Co olarak isim değiştirdi ve 185.000'inci G serisi, Avusturya'da üretim bantlarından indi. 

2006'da 2 veya 4 kapılı, 2 kapıl cabrio ve 4 kapılı uzun şasi seçenekleriyle üretilmeye devam eden G serisi makyaj gördü. Bu makyajla birlikte adaptif özellikli çift xenon farlar standarttı. Özellikle emisyon standartlarını karşılamak için G 270 CDI ve G 400 CDI'ın yerini G320 CDI aldı. 2008'de yeni benzinli motora sahip G 500 yollara çıktı. Aynı yıl panjuru yenilenen bu araçta yeni nesil bir telematik sistemde vardı. 2009'da 30'uncu yılözel serisi yani Edition30 modeli tanıtıldı. Bu özel seri jantları ve döşemeleriyle G serisi ailesinden farklılaşıyordu. 

2012'de makyajlanan G serisi'nde motorlarda çeşitli değişiklikler yapıldı. Özellikle G 63 AMG'de görev yapan 544 HP güç ve 760 Nm tork üreten 5,5 litrelik çift turbolu V8 motor sayesinde bu araç 5,5 litrelik çift turbolu V8 motor sayesinde bu araç 2,5 tonluk ağırlığına rağmen 5,4 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyordu. 2014'te 230.000'inci 2017'de ise 300.000'inci G serisi, yine Graz'da üretim bandından indirildi.

Ocak 2018'de Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yeni G Serisi, geliştirilme aşamasında Graz şehri yakınlarında Schöckl Dağı'ndaki parkurda test edildi. Led farlar ve stoplar, ızgarası ve süspansiyon sistemi yenilenen araç, öncesine göre 53 mm daha uzun ve 121 mm daha geniş bir otomobil haline getirldi. Diz mesafesi de arttırılan ve tamamen yenilenen iç mekanda 12,3 inçlik multimedya sistemi de var. Yeni nesil sürüş modlarına sahip yeni G serisi'nde kapı kolu, bagaj kapağındaki yedek lastiği ve ön çamurluklarının üstündeki sinyalleri değişmedi. Kapı menteşeleri de korunan otomobilin kapı kapanma sesi için özel bir akustik mühendisliği yapılmış.