Haberler

2021 BMW M4 nasıl görünecek?

2021 BMW M4 nasıl görünecek?

BMW, yeni 3 serisi sedanı piyasaya sürdükten hemen sonra, dört kapılı M3 ve iki kapılı M4 için meraklı bir bekleyiş başladı. Dünya, otomobil devinin resmi açıklanmasını beklemeye devam ederken, yaklaşan 2021 BMW M4 hakkında genel tahminler şöyle. 

 

 

Görünüşü her zamankinden daha agresif olacak, çift turbo şarjlı altı silindirli motoru kesinlikle eskisinden daha güçlü olacak ve hard top ve drop-top gövde stilleri ile gelmeye devam edecek. 

Bu beklentiler tamamen spekülasyon ve Bavyera otomobil üreticisi daha fazla ayrıntı yayınlayana kadar beklemek zorundayız, ancak bazı tahminler var.

Sonbaharda sergilenecek olan M4, arkadan itişli giriş paketi olacak ve M xDrive dört çeker opsiyonlu versiyonlar daha ileri bir tarihte piyasaya sürülecek. 

 

 

Gücünü arka aksa ileten makine standart olarak 6 ileri manuel vitesle geliyor ve xDrive versiyonlarda tek seçenek olan 8 ileri otomatik Pure adlı giriş paketinde opsiyon. Yeni M4'ün Competition versiyonu, X3 M ve X4 M çiftinden tanıdığımız 510 bg'lik S58 adlı 3.0 çift turbolu I6 (sıralı 6 silindir) motordan beslenecek.

2021 itibarıyla satışa sunulması beklenen yeni M4'ün giriş paketinde ise aynı motor 480 bg verecek. Pure'un dış tasarımı da dört çeker versiyonlara göre biraz farklı olacak.

İleri aşamada CS paketine de kavuşması beklenen M4'ün E46 M3'te sunulan CSL ismini canlandıracağı söyleniyor. 2021 içinde M4 Convertible tanıtılacak ve belki Gran Coupe gövde tipi de M4 ailesine katılacak.

2021 BMW Alpina XB7 612 Beygir Gücü ile Sahnede

2021 BMW Alpina XB7 612 Beygir Gücü ile Sahnede

BMW modellerini geliştirerek bir üst seviyeye çıkaran Alpina firması, BMW X7 M50i versiyonunu daha güçlü hale getirdi. Tanıtımı geçtiğimiz günlerde yapılan 2021 BMW Alpina XB7, 612 beygir güç üretiyor.

 

 

Alpina XB7, gücünü X7’deki 4.4 litrelik çift turbo V8 motorundan alıyor, 612 beygir güç ve 800 Nm tork üretiyor. Alpina, klasiği bozmayarak sekiz ileri otomatik şanzımanla gücü dört tekerleğe iletiyor, araç 0’dan 100 km/s hıza 4 saniyede ulaşıyor ve maksimum 290 km/s hıza ulaşabiliyor.

Alpina, BMW X7’nin performansını arttırmak için N63 V8 motorunda benzersiz değişiklikler yaptı. Standart olarak bulunan soğutma sistemine ek olarak su destekli sıvı soğutucusu, geliştirilmiş şanzıman yağı soğutucusu gibi özellikler eklendi. Buna ek olarak BMW’nin intercooler’larını beğenmemiş olacak ki kendisi yeniden XB7 için intercooler’lar üretmiş. XB7’ye özgü egzoz sistemi de otomobilin daha boğuk bir ses çıkarmasına neden oluyor.

 

 

2021 BMW Alpina XB7, aktif elektronik diferansiyel sistemine sahip. Bu sistem ile tork, hangi tekerlek daha fazla ihtiyaç duyuyorsa ona ulaştırılıyor ve otomobilin yol tutuşu artmış oluyor.

Model, yeni Alpina XB7 standart havalı süspansiyonları ile donatılmış. Yol koşullarına bağlı olarak süspansiyonu arttırıp azaltmanıza imkan veriyor. Sport modunda 160 km/s hıza çıktığınızda otomobil 20 mm alçalıyor. Sport+ modunda 250 km/s hıza çıktığınızda otomobil 20 mm daha alçalıyor ve standart halinden 40 mm daha alçakta seyahat etmiş oluyorsunuz.

XB7’de standart olarak 21 inç jantlar yer alıyor. İsteğe bağlı olarak 20 kollu tasarımıyla 23 inç jantlar da seçenekler arasında yer alıyor.

 

 

2021 BMW Alpina XB7’yi durdurmak için önde dört pistonlu Bremo frenler ve arkada yüzer fren kaliperleri mevcut. Tüm kaliperler, üzerine Alpina Blue yazı eklenerek Alpina Mavisi ile kaplanmış. Dış tasarımdaki diğer değişiklikler arasında Alpina yazısı ve daha büyük girişleri olan benzersiz bir ön kaput ve dörtlü egzoz çıkışına sahip bir arka tampon bulunuyor.

 

 

İç tasarımda Alpina fazla değişikliğe gimedi. XB7’nin ana rakibi Mercedes-Maybach GLS 580, dört kişilik olmasına rağmen Alpina, XB7’yi üç sıralı koltukla bırakmayı tercih etmiş. Bunun dışında spor ekranlı 12.3 inçlik bir bilgi-eğlence ekranı ve LED aydınlatma grafiklerine sahip panoramik tavan Alpina XB7’nin iç mekanında yapılan değişiklikler arasında.

 

 

2021 BMW Alpina XB7 için taban fiyat 141.300 dolar olarak belirlendi. İlk teslimatlar bu sene Eylül ayında başlamış olacak.

2020 İlk çeyrek otomobil satışları korona virüsten etkilenmedi

2020 İlk çeyrek otomobil satışları korona virüsten etkilenmedi

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç satışları, bu yılın ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 40,62 artarak 124 bin 403 adet oldu.  2019 yılı üç aylık dönemde 88 bin 469 adet toplam pazar gerçekleşmişti

Geçen yıla göre oldukça iyi giden ilk 2 ay, mart ayında büyümesini yarı yarıya kaybetse de mart ayında toplam 50 bin 8 adet otomobil ve hafif ticari araç satılmış oldu. Geçen yılın lideri Fiat Egea ilk çeyrek sonuçlarına göre ilk sırada yer alırken üç ayda 10 bin adedin üzerinde satışa sahip. İşte Türkiye'de ilk 3 ayda en çok satılan otomobiller...

2018 yılının yarısından itibaren özellikle otomotiv sektöründe kötüye giden işler, 2019 yılının son çeyreğinden itibaren düzelmeye başlamıştı. Sonrasında ise 2020 yılının ilk ayında pazar 27 bin 273, ikinci ayında 47 bin 122 adet olarak gerçekleşti.

 

Corona virüsü Türkiye’deki araç satışlarını etkiledi mi?

2020’nin ilk ayından itibaren Çin’de ortaya çıkan Corona virüsü salgını nedeniyle; Çin, Amerika, İtalya, Fransa ve Almanya gibi otomotiv endüstrisinin en önemli üretim merkezlerinde fabrikalar üretimlerine ara verdi, tedarikçiler de bu markaları izledi. Türk otomotiv pazarı ise bu durumdan mart ayının son haftasında etkilenmeye başladı.

Türkiye’de otomobil satışlarında koronavirüsün asıl etkisinin nisan ayında olacağı öngörülüyor. Ülkemizde üretim yapan tüm otomotiv fabrikaları üretimlerine ara vermiş durumda.

Peki 2020 yılının ilk çeyreğinde en çok araç satan otomobil  hangisi oldu?

 

FIAT EGEA 10 bin 501 adet

 

RENAULT CLIO 7 bin 317 adet

 

VOLKSWAGEN PASSAT 6661 adet

 

RENAULT MEGANE 6607 adet

 

TOYOTA COROLLA 6709 adet

 

HONDA CIVIC 3585 adet

 

DACIA DUSTER 3032 adet

 

PEUGEOT 3008 2541 adet

 

FORD FOCUS 2503 adet

 

HYUNDAI TUCSON 2476 adet

 

 

 

Arabanız korona virüsten nasıl temizlenir?

Arabanız korona virüsten nasıl temizlenir?

Uzmanlar korona virüs savaşında, toplu taşımadan uzak durmamızı öneriyor. Peki aracımız yeni tip coronavirüs için ne kadar hazır?

Koronavirüs ve araç temizliği hakkında bilmeniz gereken en önemli tedbirleri şöyle sıralayabiliriz;

Elle temas ettiğimiz alanlar
Araç içinde elimiz her noktaya temas eder. Ancak kapı kolu, direksiyon simidi ve bagaj kapağı en yoğun temas ettiğimiz alanlardır. Bu nedenle bu kısımların güçlü dezenfekte maddelerle düzenli olarak silinmesi gerekir.

 

Klima bakımı ve temizliği
Klimanızın polen filtresini vakti gelince mutlaka yenisi ile değiştirin.
Klima polen filtresini 3 ayda bir temizleyin. En azında mevsim başında temizleyin.
Klimayı açtığınızda ilk beş dakika camlar da açık olsun. Klima açıldığında çıkan ilk havayı solumayın. Hele çocuklara sakın solutmayın!

 

 

Koltuklar, döşemeler ve paspaslar
Halı, koltuk gibi kumaş malzemeler, bakterilerin içinde yaşayabileceği çok elverişli alanlardır. Bu nedenle arabada en fazla virüs ve bakteri içeren yerlerdir. Arabanızda halı ve koltukları, düzenli olarak yıkatın.

 

Torpido Gözüne dikkat!
Pek çok araç sahibi, kullanmadığı kağıt, benzin fişlerini ve gıda ambalajlarını buruşturup torpidoya sıkıştırır. Bu, hava almayan küçücük torpido gözünün tam bir bakteri yuvasına dönmesine neden olur. Bu nedenle torpido gözünde çöp biriktirmekten vazgeçin. Bu alanı sıklıkla temizleyin.

 

Tüm bu tedbirleri alsanız da unutmayın ki; virüs ya da bakteriler asla tamamen yok olmaz!
 
Askar Otomotiv olarak; tüm İkinci el araç alırken ve satarken, koronavirüs araç dezenfekte hizmeti sunuyoruz

Koronavirüs nedeniyle Avrupa'da hangi otomobil firmaları üretimi durdurdu?

Koronavirüs nedeniyle Avrupa'da hangi otomobil firmaları üretimi durdurdu?

Avrupa ülkelerinde Covid-19 koronavirüs salgını hızla yayılmaya devam ederken birçok otomobil firması araç üretimini birkaç haftalığına geçici olarak durdurduğunu açıkladı. Firmalardan bazıları bu kararın nedeninde "çalışanların baskısı" olduğunu belirtirken diğer firmalar ise bunun "halka yönelik sosyal sorumluluk" olduğunu ifade etti.

Avrupa Birliği'nde otomobil piyasası koronavirüs salgını başlamadan önce de, değişen yönetmelikler nedeniyle zaten yüzde 7,4 oranında düşüş göstermişti.

Peki Avrupa'daki bu olumsuz tabloda hangi otomobil firması üretime ara verdi? Liste şöyle:

Volkswagen Avrupa'daki fabrikaların çoğunu kapatıyor
Alman otomobil devi Volkswagen, Avrupa'da bulunan fabrikaların çoğunun koronavirüs nedeniyle iki veya üç haftalığına kapatılacağını duyurdu. Yıllık raporunu açıklayan Volkswagen sözcüsü Herbert Diess tarih konusunda detaylı bilgi vermeyerek satışlarda gözle görülür şekilde düşüş yaşandığını, üretimin cuma gününden itibaren durdurulacağını belirtti.

Volkswagen perşembe gününden itibaren Almanya'da 6 fabrikada üretimi durduracak. Polonya, İspanya, Slovakya, Portekiz ve Rusya'da çalışmalar dondurulacak.

BMW Avrupa ve Güney Afrika'da üretimi durduruyor
2020 yılında satışlarda büyük düşüş bekleyen Alman otomobil devi BMW direktörü Oliver Zipse koronavirüs nedeniyle hem Avrupa'da hem Güney Afrika'da üretimin durdurulacağını, fabrikaların kapısına 19 Nisan'a kadar kilit vuracağını açıkladı.

Daimler çalışmalarına iki hafta ara verecek
Kamyon ve otomobil üreten Alman Daimler de Avrupa'da çalışmalarının büyük kısmına en az iki hafta ara verecek. Daimler yetkilileri yerel, ulusal ve uluslararası kurallara uymaya çalıştıklarını belirtiyor. Volskwagen'in rakibi Daimler tedarik zincirinde sorunlar yaşandığını da açıklamasına ekledi. Daimler ekonomik zararın henüz belirlenemeyeceğini belirtti.

Lamborghini İtalya'nın kuzeyindeki fabrikasını kapattı
İtalya'nın ünlü spor otomobil markası Lamborghini 25 Mart'a kadar geçici olarak İtalya'nın kuzeyinde bulunan fabrikasını kapatacağını duyurdu.

Lamborghini otomobillerinin patronu Stefano Domenicali yaptığı açıklamada bunun halka yönelik sosyal sorumluluk meselesi olduğunu ifade etti. Domenicali zamanı gelince aktivitelerinin yeniden başlatılacağını duyurdu.

Fiat Chrysler 27 Mart'a kadar fabrikalarını kapatıyor
İtalya'da ölü sayısı her geçen gün artarken Fiat Chrysler ülkede bulunan 6 fabrikada üretimin durdurulacağını açıkladı. Öte yandan Sırbistan ve Polonya'da da bulunan fabrikalar kapatılacak.

Audi çalışanlarının grevi Brüksel'de üretimi durdurdu
Brüksek'de Audi fabrikasında, pazartesinden bu yana, birkaç haftalığına üretim tamamen durmuş durumda. Çalışanların şikayetleri üzerinde yetkililer üretime ara verme kararı aldı. Sendikalar 3 bin çalışanın yan yana çalıştığını salgının yayılma riskinin oldukça yüksek olduğunu ifade ediyor.

Ford 19 Mart'tan itibaren çalışmalarını durduracak
Ford, koronavirüs salgını nedeniyle Avrupa'daki fabrikalarında üretime ara verecek.
Amerika Birleşik Devletleri merkezli dev otomotiv üreticisi Ford, koronavirüs ile mücadele kapsamda getirilen kısıtlamalar nedeniyle Avrupa'da fabrikalarında üretime 19 Mart'tan itibaren ara vereceğini bildirdi.

Ford'tan yapılan açıklamada, şirketin, Avrupa fabrikalarında araç ve motor üretim faaliyetleri, kıtada hükümetlerin koronavirüs salgınının yayılmasını yavaşlatmak için aldığı yeni önlemleri nedeniyle 19 Mart perşembe geçici olarak durdurulacağı belirtildi.

Renault
Renault İspanya'da bulunan 4 fabrikasında üretimi durdurdu. Bu fabrikalarda yaklaşık 10 bin kişinin çalıştığı ifade edildi. Fabrikalardan birinin dizel motor ürettiği belirtildi.

Fransız PSA grubu: Peugeot, Citroen, Opel üretimi durdurdu
Lamborghini ve Fiat'ın ardından Peugeot, Citroen ve Opel araçlarını üreten Fransız grup PSA da 27 Mart'a kadar Avrupa genelinde üretime ara verme kararı verdi. Farklı Avrupa ülkelerinde bulunan toplam 15 fabrikanın farklı tarihlerde kapatılacağı belirtildi. Fransa'nın Mulhouse ve Tremery şehrinde bulunan fabrikalarda koronavirüse yakalananlar olmuştu.

Avrupa Birliği'nde otomobil piyasası koronavirüs salgını başlamadan önce değişen yönetmelikler nedeniyle yüzde 7,4 oranında düşmüştü.

Yeni Clio 2020 Tanıtıldı!

Yeni Clio 2020 Tanıtıldı!

Renault Grubu'nun en çok satan global modeli, Avrupa ve Türkiye'de B-HB segmentinin lideri Clio yenilendi. Yeni otomobil markanın Megane, Talisman, Kadjar modellerindeki tasarım diliyle görünümünü tamamen değiştirdi.

Otomobilin dışındaki yenilik içinde de kendini ilk andan itibaren gösteriyor. 9.3 inç dikey tablet ekran, Multisense Sürüş Deneyim Teknolojisi, Auto-hold fonksiyonlu elektrikli park freni B HB segmentinde ilk kez Renault Clio ile birlikte pazara sunulan özellikler arasında yer alıyor. 

Dışarıya baktığımızda ise yine Fransız markanın kompakt modelinde ve Talisman’da görülen C profilli gündüz sürüş farları göze çarpan ilk detay oluyor. Bu arada LED ön farlar tüm donanım seviyelerinde standart sunulacak.

Tampon tasarımı ve ızgarası elden geçirilen Clio, ön çamurluk kısmında aerodinamik yapıyı iyileştirip yakıt tüketimini düşüren hava deflektörleriyle donatılmış. Yan tarafa baktığımızda ise CLIO yazısının bulunduğu marşpiye çıtaları ve yeni jant tasarımları dikkat çekiyor. Arka kapı kolları ise yine C sütununa gömülmüş.

Beşinci nesil Clio’da hangi güç üniteleri görev yapacak bunu şimdilik bilmiyoruz. Tahminimiz, 1.3 litrelik TCe’nin Dacia Duster’da da sunulan 130 bg’lik versiyonu ve 90 veya 115 bg’lik 1.5 dCi dizel motor Clio yelpazesini oluşturacaktır. Giriş seviyesi için 0.9 TCe veya 1.0 TCe düşünülüyor. Öte yandan Türkiye’de üretilecek E-Tech hibrit motor ile seçenekler genişletilecek. Performans versiyonu R.S. ise yüksek ihtimalle Alpine A110 ve Megane RS’den tanıdığımız 1.8 TCe kullanılacak. Güç beklentimiz ise 225 bg dolaylarında. Şanzıman seçenekleri ise 5 ve/veya 6 ileri manuel ve 6 ileri EDC olacaktır.

Yeni Clio, Türkiye'de Joy, Touch ve Icon olmak üzere üç donanım seviyesi ile 111.000 TL'den başlayan fiyatlarla 12 Şubat 2020 tarihinden itibaren satışa sunuluyor. Ayrıca e-ticaret online satış ile 300 müşteri, Yeni Clio'yu pazara sunulmadan önce özel fırsatlarla satın alma ayrıcalığına sahip oluyor.