Suv'ların atası olan ve bu sınıfın ortaya çıkmasında öenmli rol oynayan safkan arazi araçları, bugün bile parmakla gösterilecek kadar az. Her biri savaş dönemlerinde ordunun yük ve yolcu ihtiyacını karılamak için geliştirilen arazi araçlarında önemli bir kariyere sahip olan Mercedes G serisii bugün 40 yaşını kutluyor. Bu araç geliştirilmeden 10 yıl önce yani 1969'da Daimler - Benz AG ile steyr-Daimler-Puch (SDP) işbirliği için anlaşma yaptı. Bu işbirliğinin ardından Mercedes'in Unimog'u ile Steyr'ın (Puch'un) Haflinger ve Pinzgauer modelleri arazide test edildi. 4*4 aktarmalı bu araçlar oldukça başarılıydı ama yenilenmeleri gerekiyordu. 1973'te iki üretici, engebeli arazide de gidebilecek bir araç geliştirmeye karar verdi. Geliştirilen konseptler 1974'ten itibaren değerlendirilmeye başladı. Bu aracın üretilmesi için 1977'de Avusturya Graz- Thondorfta fabrika temelleri atıldı. SDP ve Mercedes prtaklığı ile geliştirilen aracın test sürüşleri yapılmaya başladı.
Geliştirilen kutu gibi köşeli hatlara sahip 4*4 aktarmalı bu araç 460 kasa koduyla anılıyordu. Basın tanıtımı Şubat 1979'da yapılan G modeli ile ilgili olumlu değerlendirmeler yapıldı. Yine 1979'da deneme üretimine başlanan G modelinde 2,4 metre ve kapalı kasa ve 2,85 metrelik iki farklı dingil mesafesi vardı. Bu araçta 240 GD ve 300 GD dizel ile 230 G ve 28 GE benzinli motor seçenekleri yer alıyordu. Ordu için sunulan seçeneklerde 24 volt elektrik sistemi gibi donanımlar vardı.
Avrupa'da Mercedes, Doğu Avrupa'da Puch logosu taşıyan bu araç , Avusturya'da üretilmeye başladı. Koşeli hatları kadar sağlam şasısı ve aktarma sistemiyle iddialıydı. G modeli, kilitli diferansiyelleri ile tırmanma kabiliyeti sayesinde arazide Unimog gibi başarılıydı. Helezon yayları ve burulma çubuklu süspansiyon sistemi sayesinde de dönemi için konfor konusunda iddialıydı. Almanca ''arazi aracı'' anlamına gelen Gelandewagen'in G sini alan ve motor özelliğine göre GD ya da 280 GE gibi model adına sahip olan bu araç 1980'de 7.500 adet üretildi.
Aynı yıl 230 G Vatikan'da Papa'nın makam otomobili olarak kullanılmaya başlandı. Nisan 1981'de 300 GD ve 280 GE modellerinde 4 ileri otomatik şanzımanı ve katlanabilir koltuk seçeneği vardı. 1983'te 25.000'inci G modeli üretildi. 1985'te G modelinin ön ve arka akstaki diferansiyllerinde değişiklikler yapıldı ve elektrik merkezi diferansiyel de eklendi.
1975'de fren sisteminde yenilik gören bu araçta kasalı yani pikap seçeneği de vardı. Başta Almanya olmak üzere çeşitli ülkelerde kamu aracı olarak da kullanılan G modeline, 1987'den itibaren başta elektrikli camlar ve merkezi kilit sistemi olmak üzere çeşitli konfor donanımları eklendi. 1989'da tanıtılan 463 kodlu yeni G modelinde ABS, yeni kilitli diferansiyeller yer alırken karoser değişmedi ama panjur, far çerçeveleri, çamurluk korumaları, ve yan basamaklar yenilendi. Daha modern bir görünme kavuşan bu aracın iç mekanında daotomatik klima, deri koltuklar, ahşap döşeme vardı ve birçok modelde otomatik şanzıman standart oldu. Artık lüks bir SUV olan G modelinde V8 motorlu 500 GE seçeneğide vardı. 1994'te G modeli, Mercedes'in odönemli isimlendirilmesiyle birlikte artık G serisi oldu. Kısaca 500 GE artık G 500 idi. 1997 yılında2,9 litrelik turbo dizel ve 3,2 litrelik benzinli motor seçenekleri eklenen bu araçta 1998'den itibaren 5,0 litrelik V8 vardı. 1998'de kanadalı Magna International Inc., Steyr-Daimler-Puch AG'yi satın aldı.
İlk AMG logolu G serisi olan G 55 AMG, Temmuz 1999'da tanıtıldı. Bu araç, 354 HP gücünde 5,5 litrelik V8 motora sahipti. 2001'de üretici Magna Steyr AG&Co olarak isim değiştirdi ve 185.000'inci G serisi, Avusturya'da üretim bantlarından indi.
2006'da 2 veya 4 kapılı, 2 kapıl cabrio ve 4 kapılı uzun şasi seçenekleriyle üretilmeye devam eden G serisi makyaj gördü. Bu makyajla birlikte adaptif özellikli çift xenon farlar standarttı. Özellikle emisyon standartlarını karşılamak için G 270 CDI ve G 400 CDI'ın yerini G320 CDI aldı. 2008'de yeni benzinli motora sahip G 500 yollara çıktı. Aynı yıl panjuru yenilenen bu araçta yeni nesil bir telematik sistemde vardı. 2009'da 30'uncu yılözel serisi yani Edition30 modeli tanıtıldı. Bu özel seri jantları ve döşemeleriyle G serisi ailesinden farklılaşıyordu.
2012'de makyajlanan G serisi'nde motorlarda çeşitli değişiklikler yapıldı. Özellikle G 63 AMG'de görev yapan 544 HP güç ve 760 Nm tork üreten 5,5 litrelik çift turbolu V8 motor sayesinde bu araç 5,5 litrelik çift turbolu V8 motor sayesinde bu araç 2,5 tonluk ağırlığına rağmen 5,4 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyordu. 2014'te 230.000'inci 2017'de ise 300.000'inci G serisi, yine Graz'da üretim bandından indirildi.
Ocak 2018'de Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yeni G Serisi, geliştirilme aşamasında Graz şehri yakınlarında Schöckl Dağı'ndaki parkurda test edildi. Led farlar ve stoplar, ızgarası ve süspansiyon sistemi yenilenen araç, öncesine göre 53 mm daha uzun ve 121 mm daha geniş bir otomobil haline getirldi. Diz mesafesi de arttırılan ve tamamen yenilenen iç mekanda 12,3 inçlik multimedya sistemi de var. Yeni nesil sürüş modlarına sahip yeni G serisi'nde kapı kolu, bagaj kapağındaki yedek lastiği ve ön çamurluklarının üstündeki sinyalleri değişmedi. Kapı menteşeleri de korunan otomobilin kapı kapanma sesi için özel bir akustik mühendisliği yapılmış.